دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه می‌گوید جنگ در اوکراین می‌تواند چندین دهه ادامه داشته باشد


سیاست: رهبر سابق روسیه می گوید که جنگ در اوکراین ممکن است “دهه ها” طول بکشد

دیمیتری مدودف فکر می کند پایانی در چشم نیست.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، که مرتباً در مورد جنگ کرملین در اوکراین اظهارات صریح می‌کند، روز جمعه گفت که این درگیری احتمالا سال‌ها به طول خواهد انجامید.

این درگیری برای مدت بسیار طولانی است. به گزارش شبکه خبری دولتی روسیه ریانووستی، مدودف، که اکنون معاون رئیس شورای امنیت روسیه – مستقیماً تحت رهبری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه – در جریان سفر به ویتنام، گفت: “این احتمالاً برای چندین دهه است.”

«تا زمانی که چنین قدرتی وجود دارد [in Kyiv]او افزود، مثلاً سه سال آتش بس، دو سال درگیری وجود خواهد داشت و سپس همه چیز دوباره اتفاق می افتد.

ادامه مطلب ….

به روز رسانی شماره 1: رئیس جمهور سابق روسیه (RT) – رژیم کی یف باید از بین برود

به روز رسانی شماره 2: مدودف روسیه: درگیری در اوکراین ممکن است چندین دهه طول بکشد، بدون مذاکره با زلنسکی (رویترز)

WNU-Editor: روسیه سابقه جنگ‌های طولانی را در قلمرو خود دارد. زمانی که اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت، برخی از جنگ های داخلی آن سال ها به طول انجامید و آخرین آن در اوایل دهه 1930 به پایان رسید. و در زمان های اخیر فقط باید به چچن نگاه کرد. جنگ چچن در واقع دو جنگ بود که آخرین آن 9 سال به طول انجامید. تنها زمانی پایان یافت که رهبری چچن کشته یا بیرون رانده شدند.

آیا جنگ در اوکراین چندین دهه ادامه خواهد داشت؟ من شک دارم.

اما اگر چند سال دیگر ادامه پیدا کند، آنچه از اوکراین باقی می‌ماند، نه تنها پوسته‌ای از خود سابقش با منابع غنی شرق کشور تحت کنترل روسیه خواهد بود. و در مورد مردم اوکراین که تحت حاکمیت کیف باقی می مانند، تنها بخشی از جمعیت اصلی آن باقی خواهند ماند، و اکثریت به این دلیل ساده ترک می کنند که نمی خواهند از نظر اقتصادی و سیاسی تابع دولت ها و بانک های غربی باشند. و موسسات مالی برای بدهی هایی که بازپرداخت آنها چندین نسل طول می کشد.

همه جنگ ها در نهایت به پایان می رسد. مدودف فقط به اوکراینی ها گفت که در صورت ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد.


دیدگاهتان را بنویسید