آیا آمریکا به اوکراین اجازه حمله به روسیه با استفاده از سلاح های آمریکایی را می دهد؟


Warzone/The Drive: تصاویری که ادعا می‌کنند وسایل نقلیه آمریکایی مورد استفاده در حمله به روسیه را نشان می‌دهند

سخنگوی ارشد پنتاگون گفت که کمک های امنیتی به اوکراین برای استفاده در داخل مرزهای این کشور “برای دفاع از کشورشان” است.

پنتاگون در پاسخ به سوالی در مورد تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی که ادعا می کند خودروهای زرهی ساخت آمریکا را در روسیه در جریان تهاجم مرزی این هفته به تصرف خود درآورده است، گفت که اجازه انتقال تجهیزات به “سازمان های شبه نظامی خارج از نیروهای مسلح اوکراین” توسط کیف و هیچ درخواستی برای انجام این کار دریافت نکرد.

تصاویری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که ادعا می‌کرد نشان می‌دهد دو گروه پارتیزانی روسی طرفدار اوکراین – لژیون آزادی برای روسیه و سپاه داوطلب روسیه – از چندین وسیله نقلیه اهدایی ایالات متحده در طول حمله برون مرزی به روسیه استفاده کردند. در حالی که نمی‌توانیم به طور مستقل استفاده از آن وسایل نقلیه را در آن حمله تأیید کنیم، گروه ردیابی تسلیحات منبع باز Oryx – که فقط در مورد تجهیزاتی که تأیید بصری آن را گزارش می‌دهد – می‌گوید که روس‌ها دو MRAP بین‌المللی M1224 MaxxPro، دو 2 M1151 HMMWV و که یک M1152 HMMWV آسیب دیده و اسیر شده است. گروه تحقیقات منبع باز ردیاب سلاح اوکراین با این ارزیابی رقابت کرد.

ادامه مطلب ….

به روز رسانی: از آنجایی که روسیه ادعا می کند از سلاح های آمریکایی در حمله شوک در خاک آنها استفاده شده است (دیلی استار).

ویرایشگر WNUE: برخی گمانه زنی ها وجود دارد مبنی بر اینکه این خودروهای آمریکایی توسط نیروهای روسی کار گذاشته شده اند تا این روایت را ایجاد کنند که ایالات متحده اوکراین را برای حمله به روسیه هدایت می کند. مشکل این تحلیل این است که کرملین نیازی به ایجاد چنین سناریویی ندارد به این دلیل ساده که اکثریت قریب به اتفاق روس ها (اگر نه همه روس ها) از قبل به آن اعتقاد دارند.

از طرف اوکراین، من می‌دانم که سلاح‌های غربی در حال هجوم به اوکراین هستند و هیچ کنترل واقعی بر جایی که بخشی از آن مستقر می‌شود وجود ندارد. کشور اکنون در یک وضعیت جنگ کامل قرار دارد و داشتن یک بوروکرات در جایی که تصمیم می‌گیرد همه وسایل نقلیه، سلاح‌ها و مهمات کجا برود، اولویت ندارد. اولویت تجهیز واحدهایی است که مایل به جنگ هستند و/یا در حال حاضر با ارتش روسیه می جنگند.

در مورد واکنش آمریکا قول هایی مبنی بر انجام تحقیقات وجود دارد …. گزارش وضعیت اوکراین: کاخ سفید در حال تحقیق در مورد استفاده از وسایل نقلیه ایالات متحده در حمله به روسیه است (Warzone/The Drive). من 100٪ مطمئن هستم که هیچ چیز از این اتفاق نخواهد افتاد.

ارتش ایالات متحده و جامعه اطلاعاتی ایده بسیار خوبی در مورد آنچه در جنگ اتفاق می افتد دارند. و در حالی که ایالات متحده علناً می گوید نمی خواهد این شبه نظامیان اوکراینی از سلاح های خود در روسیه استفاده کنند، آنها نمی خواهند جلوی کاری را که فرماندهان اوکراینی در زمین می خواهند انجام دهند، از جمله حمله به روسیه را بگیرند.




دیدگاهتان را بنویسید