پوتین تلاش می کند دیروز در مسکو گفتگوهای بین رهبران ارمنستان و آذربایجان را میانجیگری کند


RFE: رهبران ارمنستان و آذربایجان گفتگوهای خوش بینانه را با گفتمان عصبانی در مسکو مخلوط می کنند

رهبران رقبای سرسخت قفقاز، ارمنستان و آذربایجان، در نشست مسکو در 25 ماه مه در مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سخنان آشتی را با اختلافات خشمگین بر سر منطقه جدایی ناگورنو-قره باغ مخلوط کردند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، گفتند در روزهای اخیر پیشرفت هایی در جهت حل و فصل مناقشه طولانی خود بر اساس به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی یکدیگر حاصل شده است.

اما آنها همچنین در مورد اقدامات باکو برای جلوگیری از دسترسی ارمنیان به قره باغ کوهستانی کلمات خشمگینی را رد و بدل کردند. پاشینیان گفت که این اقدامات با بستن تنها مسیر زمینی از ارمنستان به منطقه یک بحران انسانی ایجاد کرده است – ادعایی که علی اف آن را رد کرد.

ادامه مطلب ….

به روز رسانی شماره 1: جدال رهبران ارمنستان و آذربایجان در مقابل پوتین (رویترز)

به روز رسانی شماره 2: آذربایجان و ارمنستان به دنبال توافق صلح در مذاکرات روسیه هستند (روزنامه صباح)

به روز رسانی شماره 3: پیشبرد مذاکرات صلح ارمنستان و آذربایجان در مسکو (گهواره)

ویرایشگر WNUE: رهبران ارمنستان و آذربایجان می گویند خوشبین هستند که توافق صلح انجام شود. ارمنستان و آذربایجان به عادی سازی در مذاکرات مسکو خوش بین هستند (مسکو تایمز). حتی پوتین هم می گوید پیشرفت هایی صورت گرفته است… پوتین از پیشرفت مذاکرات بین ارمنستان و آذربایجان خبر داد و گفت که فقط مسائل فنی باقی مانده است (AP).

اما من هیچ پیشرفتی در مذاکرات دیروز ندیدم. آنچه من دیدم دو طرف بود که به شدت از یکدیگر متنفر بودند و فقط در مسکو حضور یافتند زیرا پوتین به آنها گفت که حاضر شوند.


دیدگاهتان را بنویسید